Lediga jobb
- Jobb
- Ekonomiassistent inom kundreskontra till försäkringsbolag
Ekonomiassistent inom kundreskontra till försäkringsbolag
SJR in Sweden ABStockholms län, Stockholm
Tidigare erfarenhet är önskad
17 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som trivs i en roll med högt tempo och stor variation? Har du tidigare arbetat i kundreskontran och är trygg i hela flödet? Då ska du fortsätta att läsa nedan.
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är en erfaren ekonomiassistent till kundreskontra. Kunden har behov av att ta in en konsult för att stötta teamet under minst 6 månader och uppdraget startar omgående. Kunden är ett internationellt försäkringsbolag beläget på Kungsholmen och de erbjuder hybridarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna viktiga roll blir du en central del av kundreskontrateamet och du kommer att arbeta i hela kundreskontraflödet i kundens industrispecifika arbetsuppgifter;
• Hantering av skador: Boka och betala ut skadeärenden.
• Premieadministration: Ansvara för bokning av premier och säkerställa att betalningsflöden fungerar smidigt.
• Rutinarbete i högt tempo: Sköta administrationen kring vårt höga inflöde av ärenden, där noggrannhet och effektivitet är avgörande.
• Stödja ekonomiteamet med diverse administrativa uppgifter kopplade till kundreskontra
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en stor erfarenhet av kundreskontra i hela flödet. Du har även en stor vana av administration och trivs i den rollen. Har du tidigare jobbat inom försäkring är det en merit men inget krav. Du är van av att arbeta i många olika system.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden arbetar du strukturerat och noggrant. Du har en prestigelös inställning och är en lagspelare som kan driva dina egna arbetsuppgifter självständigt framåt. I denna roll kommer det vara ett högt inflöde av uppgifter vilket gör att det ställer prov på stresstålighet. Hos kunden är det en familjär och positiv arbetsmiljö.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-20.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är en erfaren ekonomiassistent till kundreskontra. Kunden har behov av att ta in en konsult för att stötta teamet under minst 6 månader och uppdraget startar omgående. Kunden är ett internationellt försäkringsbolag beläget på Kungsholmen och de erbjuder hybridarbete.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna viktiga roll blir du en central del av kundreskontrateamet och du kommer att arbeta i hela kundreskontraflödet i kundens industrispecifika arbetsuppgifter;
• Hantering av skador: Boka och betala ut skadeärenden.
• Premieadministration: Ansvara för bokning av premier och säkerställa att betalningsflöden fungerar smidigt.
• Rutinarbete i högt tempo: Sköta administrationen kring vårt höga inflöde av ärenden, där noggrannhet och effektivitet är avgörande.
• Stödja ekonomiteamet med diverse administrativa uppgifter kopplade till kundreskontra
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en stor erfarenhet av kundreskontra i hela flödet. Du har även en stor vana av administration och trivs i den rollen. Har du tidigare jobbat inom försäkring är det en merit men inget krav. Du är van av att arbeta i många olika system.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden arbetar du strukturerat och noggrant. Du har en prestigelös inställning och är en lagspelare som kan driva dina egna arbetsuppgifter självständigt framåt. I denna roll kommer det vara ett högt inflöde av uppgifter vilket gör att det ställer prov på stresstålighet. Hos kunden är det en familjär och positiv arbetsmiljö.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-12-20.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Dela
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
Liknande jobb
-
Circle K Detaljist AB
-
Recnet
-
Recnet
-
NXT Interim Stockholm AB
-
KALLHÄLLS NYA VÅRDCENTRAL
Senaste artiklarna
-
Förbättringar på Statsskuld.se: Nyheter & Uppdateringar
Tis, 17 dec 2024 - 08:56 -
Skattetrycket i Kiruna kommun - En översikt av skattesatser och ekonomiska utmaningar
Tors, 23 maj 2024 - 22:26